zamówienie na:

Świadczenie usług opiekuńczych na rzecz podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jeżewie

zamawiający: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
tryb zamówienia: przetarg nieograniczony
nr sprawy: PN-08-12-10
wartość: poniżej 193.000 euro
termin składania ofert: 21 grudnia 2010  09:00
przyczyna unieważnienia: Komisja Przetargowa powołana przez Zamawiajacego w dniu 21.12.2010 r. dokonała otwarcia oferty złożonej w postępowaniu. W wyniku dokonanej przez Komisję Przetargową analizy oferty ustalono że cena złożonej oferty przekracza kwotę jaką Zamawiający zabezpieczył na realizację zadania. W wyniku przeprowadzonej analizy finansowej Zamawiający uznał iż nie jest w stanie zabezpieczyć kwoty zaproponowanej w ofercie. 




                                                                                         
Jeżewo, 2010-12-13
 
PN-08-12-10 

 
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
 
 
dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pod nazwą: 

Świadczenie usług opiekuńczych na rzecz podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jeżewie
 
Działając na podstawie art. 40 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759 ze zmianami) Gmina Jeżewo zawiadamia o wszczęciu postępowania        o udzielenie zamówienia publicznego.
 
I.  Nazwa (firma) i adres zamawiającego:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Świecka 12
86-131 Jeżewo
www.ug-jezewo.lo.pl
zamowienia@ug-jezewo.lo.pl
07:15 - 15:00
 
II. Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych
 
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej: www.bip.ug-jezewo.lo.pl
 
Na wniosek Wykonawcy Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać: w siedzibie Zamawiającego pok. nr 18 lub za zaliczeniem pocztowym.
 
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
Zakres usług opiekuńczych uzależniony jest od stanu zdrowia oraz sytuacji rodzinnej chorego. W toku codziennego kontaktu z podopiecznymi opiekunka zobowiązana jest zapewnić im pomoc w zaspokojeniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczna, zalecana przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem. O zaistniałych zmianach w sytuacji zdrowotno – bytowej podopiecznego opiekunka powiadamia osobę prowadzącą usługi oraz Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.
 
Zakres świadczonych usług:
1.   Opiekunka świadczy usługi rożnym grupom osób, a przede wszystkim:
·   osobom obłożnie i ciężko chorym samotnym, jak również mieszkającym wspólnie z rodziną;
·   osobom samotny niepełnosprawnym wymagającym opieki ogólnej;
·   innym osobom dotkniętym wypadkami losowymi.
2.  Opiekunka zobowiązana jest do wykonywania czynności pielęgnacyjnych i gospodarczych.
3.  Czynności pielęgnacyjne  których wykonanie uzależnione jest od ogólnego stanu zdrowia podopiecznego to:
·      przesłanie łóżka,
·      zmiana bielizny osobistej i pościelowej,
·      mycie, kapanie, czesanie i ubieranie podopiecznego,
·      układanie chorego w łóżku i pomaganie przy zmianie pozycji,
·      zapobieganie powstaniu odleżyn i oparzeń,
·      pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych,
·      pielęgnacja zalecana przez lekarza po uprzednim instruktarzu.
4.  Zakres prac opiekunki u obłożnie chorych i niepełnosprawnych, osób samotnych oraz nie posiadających rodzin w pobliżu swego miejsca zamieszkania zobowiązuje opiekunkę do pełnienia opieki w różnych porach dnia i obejmuje czynności pielęgnacyjne wymienione w punkcie 3 oraz następujące czynności gospodarcze:
·      zakup artykułów spożywczych i niezbędnych do egzystencji podopiecznego artykułów przemysłowych,
·      zabezpieczenie posiłków w tym co najmniej raz dziennie posiłku gorącego,
·      karmienie chorego o ile stan zdrowia wymaga tej czynności,
·      wyprowadzanie chorego na spacer,
·      utrzymanie w czystości otoczenia chorego,
·      dokonywanie bieżących porządków w używanej przez chorego częśći mieszkania,
·      utrzymywanie w czystości naczyń stołowych i kuchennych oraz innego sprzetu gospodarczego służącego podopiecznemu,
·      utrzymanie w czystości sprzętu i urządzeń sanitarnych,
·      pranie bielizny osobistej oraz lekkiej odzieży podopiecznego,
·      dbanie o czystość bielizny pościelowej podopiecznego,
·      palenie w piecu, przynoszenie węgla, przynoszenie wody,
·      zamawianie wizyt lekarskich, załatwianie innych spraw na życzenie chorego (opłacanie rachunków za czynsz, energię elektryczną, telefon itp.),
·     prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczenie się z chorym z wydanych pieniędzy codziennie lub w terminie wspólnie ustalonym.
5.     U obłożnie chorych zamieszkałych wspólnie z rodziną, opiekunka zobowiązana jest do wykonywania czynności pielęgnacyjnych wymienionych w punkcie 3 oraz następujących czynności gospodarczych:
·       przygotowanie posiłku wyłącznie dla chorego,
·       karmienie chorego,
·       utrzymanie w czystości i porządku w pokoju, w którym stale przebywa chory, jeżeli w pokoju tym nie mieszka również inny członek rodziny,
·       zamawianie wizyt lekarskich w przypadkach nagłych,
·       realizacja recept jeżeli lek jest zalecany do natychmiastowego podania choremu.
 
6. Wykonywanie innych czynności zleconych przez pracodawcę.
7. W przypadku rozwiązania umowy o pracę z opiekunką domową pracodawca jest zobowiązany sprawdzić czy opiekunka rozliczyła się z podopiecznym z pieniędzy pobranych na zakupy.
 
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych
 
Wspólny Słownik Zamówień: kod CPV
85311100-3    usługi opieki społecznej dla osób starszych;
85311200-4    usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych;
85312100-0    usługi opieki dziennej
 
                                                
V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych 
 
VI. Termin wykonania zamówienia: od 01.01.2011 r. do 31.12.2012r.
 
VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
 
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki :
1)     posiadają  uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2)     posiadają wiedzę i doświadczenie;
3)     dysponują odpowiednim potencjałem technicznym
4)     dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
5)     znajdują się  w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zadania,
 
2. Zamawiający dokona ustalenia, czy Wykonawca w wystarczający sposób spełnia warunki udziału w postępowaniu:
·         w zakresie warunku dotyczącego „posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności” wykonawca przedstawi oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1  ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzonego na załączniku do SIWZ;
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego do druku oferty ww. oświadczenia.  Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentu.
·       w zakresie warunku dotyczącego „posiadania wiedzy i doświadczenia” wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie minimum 1 umowę dotyczącą świadczenia usług opiekuńczych na rzecz jednostki samorządu terytorialnego obejmującej swoim zakresem co najmniej opiekę nad 5 osobami;
    Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez Wykonawcę do oferty wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie;  
·       w zakresie warunku „dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym” Zamawiający nie precyzuje wymagań dotyczących spełnienia tego warunku;  
·       w zakresie warunku „dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia” Wykonawca wykaże że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które  w dniu przystąpienia do realizacji zadania:
-         złożą oświadczenie o niekaralności oraz podpiszą zobowiązanie do zachowania            w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych w trakcie realizacji usług,
-         będą posiadać stan zdrowia pozwalający na świadczenie danego rodzaju usług, w tym ciężkich prac fizycznych,
-         będą potrafić obsługiwać podstawowy sprzęt gospodarstwa domowego;
-         będą posiadać umiejętności nawiązywania i utrzymania prawidłowych kontaktów interpersonalnych;
-         będą przeszkolone w zakresie opieki nad osobami starszymi, w tym znające procedury udzielania pierwszej pomocy i wzywania pomocy lekarskiej (ukończony kurs PCK lub wewnętrzne szkolenie zorganizowane przez Wykonawce).    
Osoba odpowiedzialna za koordynowanie prac opiekunek musi posiadać uprawnienia opiekuna osoby starszej lub pokrewne (opiekunki środowiskowej, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekuna w domu pomocy społecznej).  
Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o wykaz osób, które będą uczestniczyć         w wykonywaniu zamówienia sporządzony na załączniku do SIWZ i oświadczeniu że osoby wymienione w wykazie spełniają określone przez Zamawiającego wymagania.
·       w zakresie „sytuacji ekonomicznej i finansowej” umożliwiającej wykonanie przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie precyzuje wymagań dotyczących spełnienia tego warunku;
 
3. Jeżeli Wykonawca nie może wykazać, że spełnia warunki udziału w postępowaniu              o których mowa w art. 22 ust 1 pkt 2)-4), Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia te warunki, gdy wykaże, że polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych, niezależnie od charakteru prawnego stosunków łączących go z nimi. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
 
4. Jeżeli Wykonawca nie wykaże, że spełnia warunki udziału w postępowaniu o których mowa w pkt. 2, ani nie udowodni, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia w oparciu o przesłankę zawarta w art.24 ust.2 pkt 4 ustawy.
 
5. W celu potwierdzenia, że wobec Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania na mocy art.24 ust.1 ustawy Pzp Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku jeżeli Wykonawca odpowiednio wykaże, że nie później niż w dniu upływu terminu na składanie ofert:
·      nie wyrządził szkody która została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie
·      w stosunku do niego nie otwarto likwidacji lub nie ogłoszono upadłości, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego,
·      nie zalegał z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskał odroczenie, rozłożenie na raty lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
·      nie był i nie jest prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione związku                  z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego
·      sąd nie orzekł zakazu ubiegania się o zamówienie, na podstawie przepisów                   o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń.
·        w zakresie pkt 1 i 4 – 5 na podstawie oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia         z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 ustawy z dnia              29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg załącznika do SIWZ,
·        w  zakresie pkt 2 na podstawie aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy.
·        w zakresie pkt. 3 na podstawie aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożeniena raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert oraz aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
 
Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tych warunków spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania na mocy art. 24 ust 1 ustawy, po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
 
VIII. Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
 
IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującym kryterium:
 
          Kryterium       Waga
          Cena                100 (%)        
 
X. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać do dnia: 21.12.2010 r.  do godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Świecka 12
86-131 Jeżewo
Pokój nr 14
 
XI. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Oferty zostaną otwarte dnia: 21.12.2010 r. , o godz. 09:15 w siedzibie Zamawiającego
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Świecka 12
86-131 Jeżewo
Pokój nr 13
 
XII. Termin związania ofertą
Wykonawca składając ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna swój bieg wraz z dniem wskazanym jako termin składania ofert.
                       
XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
 
XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów
Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów
 
XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty                        z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty przy zastosowaniu aukcji elektronicznej
 
XVI. Przewidywane zamówienia uzupełniające:
Zamawiający nie dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.
 
XVI. Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 407068 dnia 13.12.2010 r. 
 
 
Ewa Traczyk

Kierownik Zamawiającego

  

metryczka


Opublikował: Maciej Pikuła (13 grudnia 2010, 15:26:41)

Ostatnia zmiana: Maciej Pikuła (5 stycznia 2011, 13:34:18)
Zmieniono: unieważnienie

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1514