zamówienie na:

Usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu treningu kompetencji społecznych i życiowych, doradztwa zawodowego i Programu Aktywności Lokalnej dla osób uczestniczących w projekcie „Uwierz w siebie i swoje możliwości” realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki- Priorytet VII – Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.

zamawiający: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Jeżewo
tryb zamówienia: Przetarg nieograniczony
nr sprawy: GOPS.271.1.2013
wartość: poniżej 200 000 euro
termin składania ofert: 13 maja 2013  09:00
wynik postępowania: Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt.1 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu, wybrano do realizacji zamówienia najkorzystniejszą ofertę złożoną przez Wykonawcę: EDUK@TOR Kursy i szkolenia, Plac Niepodległości 5, 86 - 300 Grudziądz 




GOPS.271.1.2013                                                                           Jeżewo, 29.04.2013 r.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pod nazwą: Usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu treningu kompetencji społecznych i życiowych, doradztwa zawodowego i Programu Aktywności Lokalnej dla osób uczestniczących w projekcie „Uwierz w siebie i swoje możliwości” realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki- Priorytet VII – Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.

Działając na podstawie art. 40 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759 z póżn.zm). Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jeżewie zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
I. Nazwa (firma) i adres Zamawiającego:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Świecka 12 86-131 Jeżewo

www.ug-jezewo.lo.pl
zamowienia@ug-jezewo.lo.pl
07:15 - 15:00

II. Określenie trybu zamówienia:
 Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych

III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej: www.bip.ug-jezewo.lo.pl Na wniosek Wykonawcy Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać: w siedzibie Zamawiającego pok. nr 18 lub za zaliczeniem pocztowym.
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
1. Zamówienie obejmuje zadanie pod nazwą Usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu treningu kompetencji społecznych i życiowych, doradztwa zawodowego i Programu Aktywności Lokalnej dla osób uczestniczących w projekcie „Uwierz w siebie i swoje możliwości” realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Priorytet VII – Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.
2. W zakres zadania wchodzi zorganizowanie:
a) szkolenia i poradnictwa w zakresie doradztwa zawodowego dla dwóch grup:
A) kontrakt socjalny- dla 20 osób - łącznie 30 godzin
B) Programu Aktywności Lokalnej (PAL) – 8 osób - łącznie 30 godzin
Celem ogólnym tych warsztatów jest m.in. nabycie wiedzy z zakresu poruszania się na otwartym rynku pracy, wzrost umiejętności autoprezentacji i kreowania własnej osoby, podniesienie aktywizacji zawodowej, wzrost motywacji i aspiracji zawodowych, przełamanie niechęci do pracy i poczucia bezradności. Tematy realizowane podczas zajęć to m.in. dokumenty aplikacyjne, rozmowa kwalifikacyjna, poznanie możliwości zaprezentowania się u pracodawcy, techniki poszukiwania pracy, przezwyciężanie ograniczeń związanych z niepełnosprawnością i chorobą, bilans umiejętności i predyspozycji zawodowych, rynek pracy mity i rzeczywistość, podstawy obsługi komputera (Word, Internet), zapoznanie z przepisami BHP. Usługa świadczona będzie na rzecz osób wskazanych przez Zamawiającego.
Ponadto w przypadku kontraktów socjalnych Wykonawca ma obowiązek zapewnić uczestnikom projektu zakres indywidualnych konsultacji w ramach usług wspierających aktywizację zawodową, które obejmują:
- pomoc w zaplanowaniu indywidualnej ścieżki rozwoju zawodowego,
- określenie predyspozycji zawodowych i wybór właściwego szkolenia zawodowego zgodnego z predyspozycjami i stanem zdrowia,
- określenie minimalnej ilości godzin szkolenia zawodowego w ramach proponowanego kursu zawodowego,
- opracowanie Indywidualnego Planu Działania.
W ramach konsultacji Zamawiający przewidział 1 godzinę dla każdego uczestnika - łącznie 20 godzin.
Zamawiający oczekuję aby szkolenia i poradnictwo zawodowe dla grupy z kontraktu socjalnego odbywały się w pierwszej kolejności.
b) treningu kompetencji społecznych prowadzonego przez psychologa dla dwóch grup po 30 godzin dla każdej;
Zakres zajęć grupowych w zakresie treningu kompetencji społecznych obejmuje: trening asertywności i umiejętności społecznych, gospodarowanie budżetem domowym, komunikacja interpersonalna, panowanie nad emocjami, umiejętność radzenia sobie ze stresem, kultura osobista, motywowanie do zmiany, organizacja czasu wolnego, rodzinnego i zawodowego, sposoby radzenia sobie z konfliktem, zasoby osobiste a pozytywna zmiana w życiu, jak komunikować swoje potrzeby, aktywnie słuchać, jak wyznaczać i realizować własne cele, dbać o swoje interesy, nie naruszać praw innych.
c) psychoterapii prowadzonej przez psychologa z tematu uzależnień, mającej na celu uświadomienie zagrożenia nadużywania alkoholu - dla dwóch grup po 30 godzin dla każdej,
d) warsztatów z fryzjerem i wizażystą dla dwóch grup po 1 godzinie na każdego uczestnika (łącznie 28 godzin);
e) dla uczestników projektu, objętych Programem Aktywności Lokalnej, Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia zajęć z nauki taniego gotowania, które prowadzone będą przez Koło Gospodyń Wiejskich. Wykonawca winien przewidzieć koszty związane z prowadzeniem zajęć przez KGW - zajęcia dla 8 osób - łącznie 30 godzin;
f) dla uczestników projektu, objętych Programem Aktywności Lokalnej Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia kursu florystyki i bukieciarstwa- zajęcia dla 8 osób - łącznie 30 godzin.
3. Wykonawca w ramach usługi zobowiązany jest do:
a) informowania przed każdymi zajęciami uczestników o współfinansowaniu kursu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
b) niezwłocznego informowania Zamawiającego o nieobecności któregokolwiek uczestnika, przerwaniu lub rezygnacji przez uczestnika z kursu oraz innych sytuacjach mających wpływ na prawidłowy przebieg kursu i realizację umowy,
c) prowadzenia dokumentacji zajęć w tym: dziennika zajęć, list obecności uczestników kursu, list potwierdzających korzystanie uczestników kursu z cateringu, listy potwierdzającej odbiór materiałów dydaktycznych i piśmienniczych, list potwierdzających odbiór certyfikatów/ zaświadczeń o ukończeniu kursu,
d) przygotowania i przekazania na własność uczestnikom zajęć materiałów dydaktycznych (możliwość opracowania i wydania skryptów) lub zakupienie i przekazanie na własność podręczników. Wykonawca ponadto 1 zestaw materiałów lub podręczników przekaże Zamawiającemu, prowadzenia zajęć zgodnie z przepisami bhp w tym zakresie.
4. Zamówienie obejmuje w zakresie merytorycznym i organizacyjnym:
a) przygotowanie przez Wykonawcę programu oraz harmonogramu zajęć i przedstawienie ich do zatwierdzenia przez Zamawiającego najpóźniej na 7 dni przed pierwszym dniem zajęć. Harmonogram zajęć powinien zawierać: tematykę zajęć, liczbę godzin, miejsce realizacji szkolenia oraz nazwisko osoby prowadzącej zajęcia w każdym dniu szkolenia.
b) prowadzenie szkolenia zgodnie z programem i harmonogramem szkolenia.
c) sporządzenie i prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia stanowiącej:
- dziennik zajęć edukacyjnych zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych,
- protokół z egzaminu (PAL - kurs florystyki i bukieciarstwa).
d) promocję Europejskiego Funduszu Społecznego poprzez umieszczenie logo EFS, UE, POKL oraz informacji –„Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego” na:
- materiałach szkoleniowych oraz w salach, w których będzie odbywało się szkolenie,
- wydawanych zaświadczeniach lub certyfikatach
- dokumentacji przebiegu szkolenia.
e) przygotowanie i przekazanie uczestnikom w trakcie zajęć anonimowych ankiet oceny szkolenia i kadry szkolącej.
f) bieżące informowanie Zamawiającego o przypadkach nieobecności osób na szkoleniu w trakcie jego trwania.
g) zapewnienie możliwości kontroli przebiegu szkolenia uprawnionemu pracownikowi GOPS.
h) wydanie certyfikatu/ zaświadczenia z logo Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki potwierdzającego ukończenie szkolenia, zawierające informacje o jego temacie oraz wymiarze godzin,
i) przeprowadzenie egzaminu (PAL - kurs florystyki i bukieciarstwa) oraz wydanie uczestnikom szkoleń którzy ukończyli je z wynikiem pozytywnym, stosownych zaświadczeń/lub innych dokumentów/ z logo Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w terminie do 7 dni po ukończeniu kursu.
j) przekazanie Zamawiającemu w terminie 7 dni po zakończeniu szkolenia:
- oryginałów list obecności,
- imiennego wykazu osób, które nie ukończyły szkoleń,
- kserokopii zaświadczeń i certyfikatów /lub innych dokumentów/ świadczących o ukończeniu szkolenia,
- kserokopii dziennika zajęć,
- list obecności uczestników kursu,
- list potwierdzających korzystanie uczestników kursu z cateringu,
- listy potwierdzającej odbiór przez uczestników kursu materiałów dydaktycznych i piśmienniczych,
- protokołu z egzaminu końcowego,
- ankiet anonimowych przeprowadzonych przez doradcę zawodowego i psychologa podczas szkoleń grupowych,
- anonimowych ankiet oceny szkolenia i kadry szkolącej,
- kart doradztwa zawodowego i psychologicznego oraz IPD,
- protokołu odbioru realizacji szkolenia.
5. Inne wymagania:
-zapewnienie sal wykładowych z niezbędnym wyposażeniem i zapleczem sanitarnym,
- miejscem realizacji szkolenia dla kontraktów socjalnych jest teren Gminy Jeżewo,
- zajęcia w ramach PAL będą odbywały się w świetlicy wiejskiej w miejscowości Taszewo. Wykonawca przy składaniu oferty musi przewidzieć koszty związane z wynajęciem pomieszczeń, używaniem energii elektrycznej, wody, wywozem szamba i zakupem gazu do kuchenki gazowej.
- zajęcia szkoleniowe będą odbywały się od poniedziałku do piątku,
- dzienny wymiar zajęć nie powinien przekroczyć 6 godzin zegarowych z uwzględnieniem przerw. Godzina w przypadku grupowych form wsparcia liczona będzie jako 45 minut (godzina lekcyjna). W przypadku indywidualnych konsultacji, godzina będzie liczona jako 60 minut (godzina zegarowa),
- Wykonawca zapewni catering w postaci jednego ciepłego posiłku każdego dnia zajęć grupowych, w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią ciepłego posiłku – posiłek w formie ciepłego dania (np. ziemniaki, mięso, surówka),
- Wykonawca zapewni przerwę kawową w postaci bufetu każdego dnia zajęć grupowych, w których osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią bufetu: kawa, herbata, cukier, śmietanka, słodki poczęstunek i zimne napoje,
- Wykonawca musi zapewnić materiały i sprzęt związany z praktyczną nauką zawodu,
- Wykonawca musi zapewnić właściwe warunki bezpieczeństwa i higieny pracy,
- zarejestrowanie informacji o realizowanym kursie oraz informację o instytucji szkoleniowej w „Bazie danych ofert szkoleniowych” na stronie internetowej www.inwestycjawkadry.info.pl na dwa tygodnie przed rozpoczęciem kursu,
- Wykonawca musi zapewnić uczestnikom projektu w ramach Programu Aktywności Lokalnej transport z miejsca zamieszkania na zajęcia i po zajęciach.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych

Wspólny Słownik Zamówień: kod CPV

Główny przedmiot : 80-50-00-00-9 usługi szkoleniowe.
80 00 00 00-4 usługi edukacyjne i szkoleniowe
85.31.23.20-8. usługi doradztwa
85.12.12.70-6 usługi psychiatryczne lub psychologiczne
80.57.00.00-0 usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego
V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
VI.Termin wykonania zamówienia:
Zamówienie należy zrealizować w terminie: do 31.07.2013 r.
VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące :
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2) posiadania wiedzy i doświadczenia;
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym;
4) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; sytuacji ekonomicznej i finansowej.
2. Zamawiający dokona ustalenia, czy Wykonawca w wystarczający sposób spełnia warunki udziału w postępowaniu, jeżeli:
1) w zakresie warunku dotyczącego „posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności” Wykonawca wykaże, że jest instytucją szkoleniową w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudniania i instytucjach rynku pracy (tj. Dz. U. 2008 r. Nr 69, poz. 415 ze zm.).
Zamawiający uzna spełnienie warunku jeśli Wykonawca wykaże, że posiada aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej a w przypadku gdy wpis został dokonany przed rokiem 2013 również potwierdzenie na rok bieżący oraz na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone na załączniku do SIWZ;
Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. 2) w zakresie warunku dotyczącego „posiadania wiedzy i doświadczenia” Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 3 usługi polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia z zakresu aktywizacji społecznej i zawodowej o tematyce objętej przedmiotem zamówienia (tj. 3 usługi - warsztaty z doradcą zawodowym, 3 usługi – treningi z psychologiem, 3 usługi – warsztaty z wizażystą) oraz załączy dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie (np. referencje lub protokół odbioru zadania). Za wykonaną usługę Zamawiający uzna taką usługę, którą Wykonawca wykonał w ramach jednej umowy i której przedmiot został odebrany przez Zamawiającego jako wykonany należycie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez Wykonawcę do oferty wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
3) w zakresie warunku „dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym” Wykonawca wykaże, że posiada lub będzie dysponował salą szkoleniową na terenie Gminy Jeżewo. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez Wykonawcę do oferty wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. 4) w zakresie warunku „dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia” Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na potrzeby realizacji zamówienia odpowiednią kadrą, w tym co najmniej 1 psychologiem, 1 doradcą zawodowym, 1 fryzjerem i 1 wizażystą. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, sporządzony na załączniku do SIWZ i oświadczeniu, że osoby wymienione w wykazie posiadają wymagane uprawnienia zgodnie z przepisami ustawowymi. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
5) w zakresie „sytuacji ekonomicznej i finansowej” umożliwiającej wykonanie przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o załączone do oferty oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone na załączniku do SIWZ . Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. 3. Zamawiający uzna także spełnienie warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust 1 pkt 2)-4) gdy Wykonawca skorzysta z wiedzy, doświadczenia, potencjału technicznego, osób lub zdolności finansowych innych podmiotów
a) w przypadku gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. na załączniku nr 8.
b) Wykonawca powołujący się przy wykazaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przekłada także dokumenty dotyczące podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy, określonym w punkcie 2.2 rozdziału 3 SIWZ - Wykaz wymaganych dokumentów i oświadczeń.
4. Jeżeli Wykonawca nie wykaże, że spełnia warunki udziału w postępowaniu o których mowa w pkt. 2, ani nie udowodni, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia w oparciu o przesłankę zawartą w art.24 ust.2 pkt 4 ustawy.
5. Z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ust. 1, Zamawiający wykluczy:
1) wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, lub zostali zobowiązani do zapłaty kary umownej, jeżeli szkoda ta lub obowiązek zapłaty kary umownej wynosiły nie mniej niż 5% wartości realizowanego zamówienia i zostały stwierdzone orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
2) wykonawców, z którymi dany zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę w sprawie zamówienia publicznego albo odstąpił od umowy w sprawie zamówienia publicznego, z powodu okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność, jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy albo odstąpienie od niej nastąpiło w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, a wartość niezrealizowanego zamówienia wyniosła co najmniej 5% wartości umowy;
3) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego;
4) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
5) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; spółki komandytowe oraz
8) spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
10) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
11) wykonawców będących osobami fizycznymi, które prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. poz. 769) - przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku;
12) wykonawców będących spółką jawną, spółką partnerską, spółką komandytową, spółką komandytowo-akcyjną lub osobą prawną, których odpowiednio wspólnika, partnera, członka zarządu, komplementariusza lub urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku. 6. Ponadto z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy: 1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, z wyłączeniem czynności wykonywanych podczas dialogu technicznego, o którym mowa w art. 31a ust. 1, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2;
2) nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;
3) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
4) nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu;
5) należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w tym samym postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
7. Zamawiający zawiadomi wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne wykluczenia, z zastrzeżeniem art. 92 ust. 1 pkt 3. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
8. W przypadku podmiotów zagranicznych uczestniczących w postępowaniu ocena spełnienia warunku określonego w pkt. 5 nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów potwierdzających, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument potwierdzający że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
9. Wykonawca winien wraz z ofertą złożyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt5 ustawy Prawo zamówień publicznych t.j. do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), W przypadku gdy Wykonawca nie należy do wyżej opisanej grupy kapitałowej składa informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Przedmiotowe informacje należy złożyć wg wzoru określonego w załączniku nr 9 do SIWZ
10. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
11. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tych warunków spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania na mocy art. 24 ust 1 ustawy, po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
VIII. Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Kryterium                                                            Waga
Cena                                                                      50 (%)
Doświadczenie w organizowaniu szkoleń    50 (%)

X. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać do dnia: 13-05-2013 r., do godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Świecka 12
86-131 Jeżewo

Pokój nr 12
XI. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Oferty zostaną otwarte dnia:13-05-2013 r.., o godz. 09:15 w siedzibie Zamawiającego
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Świecka 12
86-131 Jeżewo

Pokój nr 13
XII. Termin związania ofertą
Wykonawca składając ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna swój bieg wraz z dniem wskazanym jako termin składania ofert. XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów
Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów
XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty przy zastosowaniu aukcji elektronicznej
XVI. Przewidywane zamówienia uzupełniające:
Zamawiający nie dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.
XVI. Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 171536 - 2013 z dnia 29.04.2013 r.

Zadanie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.


Kierownik Zamawiającego
Ewa Traczyk


Treść ogłoszenia (602kB) pdf
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (837kB) pdf
Informacja dla uczestników (11kB) plik
załączniki do SIWZ - word (127kB) plik
załączniki do SIWZ - PDF (91kB) pdf
zmiana ogłoszenia (15kB) plik



Pytania i odpowiedzi :

Odpowiedź 1 (4597kB) pdf
Odpowiedź 2 (2347kB) pdf


>> INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY (1304kB) pdf <<

metryczka


Opublikował: Łukasz Czarnecki (29 kwietnia 2013, 16:04:36)

Ostatnia zmiana: Łukasz Czarnecki (6 czerwca 2013, 09:48:12)
Zmieniono: aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1207