Strona główna > Przetargi > Rozstrzygnięte > 2013 |
zamówienie na: |
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Jeżewo z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz obsługa i odbiór odpadów z PSZOK. |
zamawiający: | Gmina Jeżewo |
tryb zamówienia: | Przetarg nieograniczony |
nr sprawy: | UG.271.2.2013 |
wartość: | poniżej 200 000 euro |
termin składania ofert: | 7 czerwca 2013 09:00 |
wynik postępowania: | Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt.1 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu, wybrano do realizacji zamówienia najkorzystniejszą ofertę złożoną przez Wykonawcę: Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o., ul. Ciepła 4, 86-100 Świecie |
Odbiór i zagospodarowanie odpadów
komunalnych z terenu gminy Jeżewo z nieruchomości, na których zamieszkują
mieszkańcy oraz obsługa i odbiór odpadów z PSZOK
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jeżewo , ul. Świecka 12, 86-131 Jeżewo, woj. kujawsko-pomorskie, tel. (052)3318025, 3318077, 3318451, faks (052) 3318068.
· Adres strony internetowej zamawiającego: www.ug-jezewo.lo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i
zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Jeżewo z nieruchomości, na
których zamieszkują mieszkańcy oraz obsługa i odbiór odpadów z PSZOK.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
W zakres zadania wchodzi:
1)Przedmiot zamówienia: Usługa odbioru i
zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Jeżewo oraz obsługa i odbiór odpadów
komunalnych z PSZOK.
2)Zakres zamówienia obejmuje wykonanie usługi na terenie
Gminy Jeżewo, polegającej na odbiorze z lokalizacji wskazanych przez
Zamawiającego zmieszanych oraz selektywnie zebranych odpadów pochodzących z
nieruchomości stanowiących własność właścicieli nieruchomości oraz użytkowników
tych nieruchomości oraz transport tych odpadów do regionalnej instalacji
przetwarzania odpadów.
3)Odpady objęte przedmiotem zamówienia przeznaczone do
odbioru zostały sklasyfikowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia
27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. z 2001 r. Nr 112, poz.
1206 ze zm.) i mieszczą się w grupie oznaczonej kodem: 20 - odpady komunalne
łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie; 15 - odpady opakowaniowe; 17 -
odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z prowadzenia drobnych prac nie
wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonania
robót. 4) Opis przedmiotu zamówienia:
a)Wykonawca podczas realizacji zamówienia
zapewni, w stosunku do faktycznie odebranej ilości odpadów osiągnięcie
odpowiednich poziomów recyclingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku
innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających
biodegradacji przekazywanych do składowania.
b)Wykonawca jest zobowiązany do
zebrania wszystkich odpadów leżących obok pojemników. c)Wykonawca w ramach
realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych
odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi.
d)Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na
właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów
komunalnych.
e)Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia odpadów na własny
koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii
regionalnej instalacji.
f)Wykonawca jest zobowiązany do odebrania każdej ilości
odpadów, stanowiących przedmiot zamówienia.
6)Instalacja do jakiej mają trafić
odpady. Odpady komunalne (tj. zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz
pozostałości z sortowania odpadów komunalnych) odebrane od właścicieli
nieruchomości z terenu Gminy Jeżewo Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować
zgodnie ze wskazaniami w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami. W przypadku
pozostałych frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania
odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku
i unieszkodliwiana, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa
w art. 7 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach.
7)Rodzaj i częstotliwość
odbioru stałych odpadów komunalnych.
a)pojemniki, kontenery, pojemniki typu
dzwon oraz worki do wszystkich rodzajów odpadów zapewnia wykonawca.
b)wykonawca
zobowiązany jest do dostarczenia właścicielowi nieruchomości zamieszkałej i
ustawienia na jego terenie pojemników na odpady oraz na selektywną zbiórkę
popiołu. Pojemniki te na czas realizacji przedmiotowego zamówienia Wykonawca
dostarcza na własny koszt, w ilości zapewniającej właściwy stan sanitarny.
c)wykonawca jest również zobowiązany do dostarczenia każdemu właścicielowi
nieruchomości bez dodatkowej opłaty kompletu worków o pojemności 120 l do
selektywnego gromadzenia odpadów (dot. zabudowy jednorodzinnej i wielolokalowej
do 7 lokali włącznie) w ilości zapewniającej odebranie wszystkich odpadów.
d)wykonawca dostarczy pojemniki, kontenery, pojemniki typu dzwon i worki, o
których mowa wyżej nie później niż do 1 lipca 2013 r.
e)pojemniki/kontenery
muszą być przystosowane do zbiórki odpadów komunalnych, spełniać określone w
tym zakresie normy oraz warunki techniczne. W celu łatwego przemieszczania
pojemniki powinny być wyposażone w koła. Ponadto pojemniki do popiołu muszą być
metalowe. Każdy pojemnik/kontener przeznaczony do zbiórki odpadów zmieszanych i
popiołu muszą być wyposażone w zamykane pokrywy.
f)worki do segregacji muszą
być czytelnie oznakowane, do jakiego rodzaju odpadów są przeznaczone zgodnie z
regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jeżewo. Ponadto na
workach musi znajdować się wyszczególnienie frakcji odpadów przeznaczonych do
zbiórki w określonym worku. Worki muszą być wykonane z folii LDPE lub HDPE o
grubości dostosowanej do rodzaju i ilości odpadów. Do zbiórki odpadów
przewiduje się pojemniki o pojemności 120 - 1100 l, kontener KP7, worki o
pojemności 120 l i pojemniki typu dzwon.
g)w trakcie realizacji umowy Wykonawca
zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki na własny
koszt. Dotyczy to m. in. sytuacji zmiany ilości pojemników na danej
nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie
realizacji zamówienia.
h)w trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany jest
do bieżącego dostarczania właścicielom nieruchomości nowych worków do
selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w ilości i rodzaju odpowiadającym
liczbie i rodzajowi worków odebranych z terenu danej nieruchomości. i)wykonawca
jest zobowiązany zapewnić sprzęt do mycia i dezynfekcji pojemników/kontenerów.
Mycie i dezynfekcja pojemników/kontenerów będzie się odbywała na żądanie
właścicieli nieruchomości oraz na ich koszt.
8) Zbiórka odpadów:
a)
niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: Na terenie gminy Jeżewo będą
zbierane do pojemników lub kontenerów ustawionych w miejscach do tego celu
przeznaczonych wskazanych przez właścicieli nieruchomości. Częstotliwość odbioru
odpadów niesegregowanych (zmieszanych) określają właściciele nieruchomości w
złożonych przez siebie deklaracjach o wysokości opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi. Właściciele nieruchomości deklarują odbiór odpadów
niesegregowanych (zmieszanych) z częstotliwością odbioru przez Wykonawcę co dwa
tygodnie lub jeden raz w miesiącu a w przypadku bloków co tydzień. Właściciele
nieruchomości mają prawo w każdym momencie dokonać zmiany deklaracji, co może
skutkować ciągłą zmianą liczby nieruchomości z których będą odbierane odpady w
sposób niesegregowany bądź segregowany.
b) selektywnie zbierane odpady
komunalne: Na terenie gminy Jeżewo odpady segregowane będą zbierane w
zależności od rodzaju zabudowy. Mianowicie na terenach zabudowy jednorodzinnej
właściciele nieruchomości odpady segregowane będą gromadzić w workach o
określonych kolorach w zależności od rodzaju odpadu. Na terenach zabudowy
wielorodzinnej powyżej 7 lokali odpady segregowane właściciele nieruchomości są
zobowiązani gromadzić w pojemnikach typu dzwon o kolorach uzależnionych od
rodzaju zbieranych odpadów. Wykonawca jest zobowiązany do zaopatrzenia
właścicieli nieruchomości w worki/pojemniki typu dzwon do zbiórki odpadów. W
chwili odebrania worka z odpadami Wykonawca jest zobowiązany do pozostawienia w
miejscu przekazywanych odpadów rodzajów worków które zostały odebrane. Zbiórka
odpadów selektywnych odbywałaby się z częstotliwością jeden raz w miesiącu.
c)
zbiórka popiołów: Na terenie gminy Jeżewo będzie prowadzona selektywna zbiórka
popiołów. Właściciele nieruchomości, którzy wytwarzają popioły wskazują w
deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi czy
zamierzają przekazywać popioły Wykonawca zapewnia pojemnik do zbiórki popiołów,
o pojemności zależnej od częstotliwości wywozu. Częstotliwość wywozu popiołów
musi się odbywać przynajmniej dwa razy w miesiącu w okresie zimowym. Mieszkańcy
w każdym momencie mają prawo zmiany deklaracji co będzie skutkował zwiększeniem
lub zmniejszeniem ilości odbieranego popiołu oraz obsługiwanych nieruchomości.
9)Obsługa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Planuje się
lokalizację Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych tzw.: PSZOK w
miejscowości Białe Błota przy wysypisku. Zamawiający zapewni plac na którym
wykonawca będzie prowadził zbiórkę odpadów w ramach funkcjonowania tzw. PSZOK.
Zamawiający nie planuje prowadzić monitoringu terenu na którym funkcjonowałby
PSZOK. Wykonawca po każdorazowej zbiórce odpadów jest zobowiązany do ich
uprzątnięcia lub zabezpieczenia w sposób skuteczny przed zniszczeniem,
kradzieżą lub aktami wandalizmu. Zamawiający nie będzie ponosił
odpowiedzialności za zdarzenia wynikłe w miejscu funkcjonowania PSZOK, a
których skutkiem będzie np.: uszkodzenie pojemników lub podrzucenie innych
odpadów do pojemników niż ich przeznaczenie. Wykonawca jest zobowiązany do
zapewnienia pojemników lub kontenerów o gabarytach umożliwiających załadowanie
przywiezionych odpadów przez mieszkańców. Zbiórka odpadów w PSZOK będzie
odbywać się 1 raz w tygodniu. Planuje się aby PSZOK przyjmował odpady w soboty
(jeśli sobota będzie dniem ustawowo wolnym od pracy to najbliższy dzień roboczy
następujący po sobocie) w godzinach 7:00 - 20:00 w czasie nie krótszym niż 6
godzin w ciągu dnia w okresie letnim (kwiecień - październik) oraz 4 godziny w
ciągu dnia w okresie zimowym (listopad - marzec). Szczegółowy opis przedmiotu
zamówienia zawiera SIWZ.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00-7,
90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3, 90.53.30.00-2, 34.92.84.80-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w
miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O
CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga aby Wykonawcy wnieśli wadium w kwocie 20 000,00 złotych.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
· w zakresie warunku dotyczącego posiadania
uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności Wykonawca
przedstawi: wpis do rejestru działalności regulowanej w Gminie Jeżewo zgodnie z
art. 9C ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zezwolenie
na transport lub zezwolenie na zbieranie odpadów i transport odpadów zgodnie z
ustawą o odpadach, numer rejestrowy nadany przez Głównego Inspektora Ochrony
Środowiska zgodnie z art. 10 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o
zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r. Nr 180 poz.
1494 ze zmianami), certyfikat w zakresie odbioru odpadów komunalnych wydany
przez zewnętrzny podmiot certyfikujący potwierdzający zgodność działań
Wykonawcy z normami jakościowymi opartymi na normach europejskich. Zamawiający
uzna spełnienie warunku, jeśli Wykonawca załączy do oferty oświadczenia o
spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 PZP a także wykaże, że posiada
aktualne zezwolenie, numer rejestrowy nadany przez GIOŚ i certyfikat
zewnętrznego podmiotu certyfikującego. Spełnienie wymogu dotyczącego wpisu do
rejestru działalności regulowanej, Zamawiający oceni w oparciu o prowadzony
przez siebie rejestr. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego
warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności
wezwania do uzupełnienia dokumentów.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
· w zakresie warunku dotyczącego posiadania wiedzy
i doświadczenia Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, usługi (minimum 1 usługę), odpowiadającą swoim
rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj.: odbiór
odpadów komunalnych (zmieszanych, jak i segregowanych w systemie kontenerowym
lub workowym), w ciągu roku kalendarzowego o masie, co najmniej 1.000 Mg; lub
odbiór odpadów komunalnych (zmieszanych, jak i segregowanych w systemie
kontenerowym lub workowym) w ciągu następujących po sobie 12 miesięcy o łącznej
wartości na kwotę nie mniejszą niż 800.000,00 zł. brutto; lub odbiór odpadów
komunalnych (zmieszanych, jak i segregowanych w systemie kontenerowym lub
workowym) w ciągu następujących po sobie 12 miesięcy, z co najmniej 500 posesji;
Wartości usług wykonanych w walutach innych niż w PLN, Wykonawca przeliczy wg
średniego kursu NBP na dzień zakończenia usługi. Przeliczenie powyższego
nastąpi w Załączniku nr 5 - Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń ciągłych
wykonywanych usług. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego
przez Wykonawcę do oferty oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art.
22 ust. 1 PZP oraz wykazu wykonanych/wykonywanych, głównych usług, w okresie
ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z
podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których
usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego
warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności
wezwania do uzupełnienia dokumentów.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
· w zakresie warunku dysponowania odpowiednim
potencjałem technicznym Wykonawca wykaże, że posiada lub będzie dysponował
sprzętem umożliwiającym wykonanie zadania, a w szczególności: będzie dysponował
bazą magazynowo - transportową usytuowaną na terenie Gminy Jeżewo lub w
odległości nie większej niż 60 km od granic Gminy, będzie dysponował, co
najmniej specjalistycznymi środkami transportu odpadów komunalnych w ilości
zapewniającej realizację zamówienia: pojazdy bezpylne przystosowane do
odbierania odpadów komunalnych zmieszanych (śmieciarka) o DMC do 18 000 kg
z funkcją kompaktującą min x3 (trzykrotne zagęszczenie) spełniające normę
emisji spalin minimum Euro 4 - w ilości min. 2 szt. pojazd bezpylny -
śmieciarko - myjka o DMC do 26 000 kg - 1 szt. pojazdy przystosowane do
odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych - typ hakowiec z HDS o DMC
do 18 000 kg w ilości 2 szt. (w tym przynajmniej jeden do odbioru odpadów
surowcowych zebranych w workach i drugi do odbioru odpadów zebranych w
pojemnikach typu dzwon), pojazd bez funkcji kompaktującej - 1 szt., pojazd
bezpylny o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 do 6,5 tony z możliwością
opróżniania pojemników 120l - 240l - 1 szt. pojazdy te muszą być trwale i
czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi
podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości. pojazdy
muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem
przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników
atmosferycznych na odpady. pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu
bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiające trwałe
zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach
postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów
umożliwiających weryfikację tych danych przez Zamawiającego. Pojazdy muszą być
wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po
opróżnieniu pojemników. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie
załączonego przez Wykonawcę do oferty oświadczenia o spełnieniu warunków
określonych w art. 22 ust. 1 PZP i wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i
urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usługi w celu wykonania zamówienia
wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami. Nie wykazanie w
wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy
z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania
zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
· w zakresie warunku dysponowania odpowiednim
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca wykaże, że dysponuje lub
będzie dysponował na potrzeby realizacji zamówienia odpowiednią kadrą
techniczną a w szczególności, osobami przeszkolonymi w zakresie odbioru i
zagospodarowania odpadów komunalnych. Ocena spełnienia warunku nastąpi w
oparciu o załączone przez Wykonawcę do oferty oświadczenie o spełnieniu
warunków określonych w art. 22 ust. 1 PZP i oświadczenie, że osoby wymienione w
wykazie posiadają wymagane uprawnienia zgodnie z przepisami ustawowymi. Nie
wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje
wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do
uzupełnienia dokumentów.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
· w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej
umożliwiającej wykonanie przedmiotu zamówienia, Zamawiający wymaga, aby
Wykonawca posiadał opłaconą polisę a w przypadku jej braku inny dokument
potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, przy czym
minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia wynosi minimum 800.000,00 zł.. Ocena
spełnienia warunku nastąpi w oparciu o załączone przez Wykonawcę do oferty
oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 PZP i załączoną
do oferty polisę lub inny dokument potwierdzający spełnienie tego warunku. Nie
wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje
wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do
uzupełnienia dokumentów.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
· potwierdzenie posiadania uprawnień do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub
licencje;
· wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń
okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w
okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości,
przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie;
· wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń
technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania
zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
· oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć
w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
· opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny
dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na
podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
· aktualny odpis z właściwego rejestru lub z
centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku
podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert;
· aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika
urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
· aktualne zaświadczenie właściwego oddziału
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia
zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów
zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości
- wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
· nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat,
składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące
przynależności do tej samej grupy kapitałowej
· lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że
oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym
wymaganiom należy przedłożyć:
· zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego
się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli
zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na
odpowiednich normach europejskich;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w
pkt III.4) albo w pkt III.5)
numer rejestrowy nadany przez
Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie z art. 10 ust. 1 i 2 ustawy z
dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U.
z 2005 r. Nr 180 poz. 1494 ze zmianami),
wykaz części zamówienia
przewidzianych do wykonania przez podwykonawców na załączniku nr 3 (wymóg
obowiązuje, gdy zaistnieje taka sytuacja);
pisemne zobowiązanie podmiotu
udostępniającego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na
okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia na załączniku nr 7 (wymóg
obowiązuje, gdy zaistnieje taka sytuacja);
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający na podstawie art.
144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności,
które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w
stosunku do treści złożonej oferty:
a)wystąpienia działania siły wyższej;
b)w
zakresie podwykonawstwa (o ile zostanie przewidziane w ofercie Wykonawcy) - w
uzasadnionych przypadkach powierzenie podwykonawcom innej części prac niż
wskazana w ofercie Wykonawcy za uprzednią zgodą Zamawiającego;
c)zmiana danych
Wykonawcy bądź Zamawiającego;
d)wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich i
rachunkowych w treści umowy;
e)zmiany w obowiązujących przepisach prawa;
f)działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują
przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia;
g)konieczność
wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć
w chwili zawarcia umowy, lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego;
h)w
przypadku zmiany ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług
(Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zmianami) oraz przepisów wykonawczych do
tej ustawy. Zmiana ustawowej wysokości podatku VAT powoduje odpowiednią zmianę
wynagrodzenia od daty wprowadzenia zmiany. Naliczenie podatku VAT w nowej
wysokości dopuszcza się tylko od wynagrodzenia za tę część umowy realizowaną po
dniu wejścia w życie przepisów ustalających zmiany stawki VAT. W przypadku
zmiany stawki podatku VAT wynagrodzenie brutto pozostałe do końca realizacji
umowy - może wzrosnąć o zwiększoną wartość tego podatku i wymaga sporządzenia
aneksu do umowy w formie pisemnej. Powyższe zmiany dopuszczone będą wyłącznie
pod warunkiem złożenia wniosku przez Wykonawcę i po akceptacji przez
Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.ug-jezewo.lo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Jeżewo ul. Świecka 12 86-131 Jeżewo.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.06.2013 godzina 09:00, miejsce: Gmina Jeżewo ul. Świecka 12 86-131 Jeżewo po. nr 18.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Kierownik Zamawiającego
Wójt Gminy Jeżewo
Mieczysław Pikuła
metryczka
Opublikował: Łukasz Czarnecki (31 maja 2013, 19:25:56)
Ostatnia zmiana: Maciej Pikuła (14 czerwca 2013, 11:45:37)
Zmieniono: zawiadomienie o wyborze
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1817