Wymagane dokumenty

W celu otrzymania świadczeń z funduszu alimentacyjnego należy złożyć wniosek oraz dołączyć do niego następujące dokumenty:
  • zaświadczenie z urzędu skarbowego zawierające dane dotyczące opodatkowania działalności Twojej lub członka/członków Twojej rodziny, podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne - ryczałt ewidencjonowany lub karta podatkowa) za rok 2017;

  • oświadczenie członka rodziny o wysokości dochodów niepodlegających opodatkowaniu za 2017 rok;
  • zaświadczenie właściwego organu gminy, nakaz płatniczy lub  oświadczenie członka rodziny o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych za 2017 rok oryginał lub kserokopia orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności (jeżeli w rodzinie jest dziecko niepełnosprawne);
  • zaświadczenie ze szkoły potwierdzające kontynuowanie nauki (gdy dziecko ukończyło 18 rok życia) lub oświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły;
  •  dokument potwierdzający utratę dochodu, jeżeli osoba utraciła dochód (np. świadectwo pracy ze wskazaniem daty utraty dochodu oraz kwotę netto utraconego dochodu - PIT-11 za 2017 rok);
  • dokument potwierdzający uzyskanie dochodu oraz dokument określający wysokość dochodu uzyskanego z miesiąca następującego po miesiącu w którym dochód został osiągnięty;
  •  zaświadczenie organu prowadzącego postępowanie egzekucyjne o jego bezskuteczności za dwa miesiące poprzedzające miesiąc złożenia wniosku lub oświadczenie stwierdzające bezskuteczność egzekucji;
  • zaświadczenie organu prowadzącego postępowanie egzekucyjne o wysokości wyegzekwowanych alimentów w 2017 roku;
  •  odpis prawomocnego orzeczenia sądu zasądzającego alimenty;
  • odpis protokołu zawierającego treść ugody sądowej lub ugody zawartej przed mediatorem;
  • odpis wyroku sądu orzekającego rozwód lub separację;
  • informacja właściwego sądu lub właściwej instytucji o podjęciu przez osobę uprawnioną czynności związanych z wykonaniem tytułu wykonawczego za granicą albo niepodjęciu tych czynności w szczególności w związku z: brakiem podstawy prawnej do ich podjęcia lub brakiem możliwości wskazania przez osobę uprawnioną miejsca zamieszkania dłużnika alimentacyjnego za granicą.
UWAGA! Prosimy pamiętać, że w toku postępowania administracyjnego pracownicy Urzędu Gminy w Jeżewie mogą wymagać dostarczenia także innych dokumentów, jeżeli jest to niezbędne do rozpatrzenia sprawy. Na potrzeby prowadzonego postępowania pracownicy Urzędu Gminy w Jeżewie potwierdzają za zgodność z oryginałem kopię otrzymanych dokumentów (Należy jednak podczas składania wniosku okazać pracownikowi oryginał dokumentu).

metryczka


Wytworzył: Marta Polakowska (3 marca 2015)
Opublikował: Maciej Pikuła (3 marca 2015, 13:00:49)

Ostatnia zmiana: Emil Brzozowski (5 lipca 2018, 14:33:01)
Zmieniono: aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 770