Urząd Stanu Cywilnego

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego i spraw obywatelskich należy w szczególności:

1) rejestracja urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,

2) sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,

3) sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,

4) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń wynikających z ustawy Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy oraz udzielanie ślubów,

5) prowadzenie ewidencji mieszkańców gminy,

6) przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,

7) prowadzenie stałego rejestru wyborców oraz bieżąca jego aktualizacja,

8) przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów osobistych,

9) przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zaświadczeń o utracie lub kradzieży dokumentów tożsamości,

10)sporządzanie sprawozdań w ramach prowadzonych spraw,

11)pełnienie obowiązków pełnomocnika ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych, w tym:

a) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych,

b) realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych,

c) opracowanie planu ochrony urzędu i nadzorowanie jego realizacji,

d) szkolenie pracowników z zakresu ochrony informacji niejawnych,

e) podejmowanie działań zmierzających do wyjaśnienia okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych,

12)aktualizacja dokumentacji spisowej do narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań,

13)prowadzenie spraw dotyczących zgromadzeń i zbiórek publicznych,

14)promocja gminy.

metryczka


Wytworzył: WG (27 sierpnia 2003)
Opublikował: Dominika Aniszewska (27 sierpnia 2003, 14:05:54)

Ostatnia zmiana: Dominika Aniszewska (2 grudnia 2004, 20:08:27)
Zmieniono: zmiana czcionki

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 7655