Urząd Stanu Cywilnego
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego i spraw obywatelskich należy w szczególności:
1) rejestracja urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
2) sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
3) sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
4) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń wynikających z ustawy Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy oraz udzielanie ślubów,
5) prowadzenie ewidencji mieszkańców gminy,
6) przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,
7) prowadzenie stałego rejestru wyborców oraz bieżąca jego aktualizacja,
8) przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów osobistych,
9) przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zaświadczeń o utracie lub kradzieży dokumentów tożsamości,
10)sporządzanie sprawozdań w ramach prowadzonych spraw,
11)pełnienie obowiązków pełnomocnika ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych, w tym:
a) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych,
b) realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych,
c) opracowanie planu ochrony urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
d) szkolenie pracowników z zakresu ochrony informacji niejawnych,
e) podejmowanie działań zmierzających do wyjaśnienia okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych,
12)aktualizacja dokumentacji spisowej do narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań,
13)prowadzenie spraw dotyczących zgromadzeń i zbiórek publicznych,
14)promocja gminy.
metryczka
Wytworzył: WG (27 sierpnia 2003)
Opublikował: Dominika Aniszewska (27 sierpnia 2003, 14:05:54)
Ostatnia zmiana: Dominika Aniszewska (2 grudnia 2004, 20:08:27)
Zmieniono: zmiana czcionki
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 7720