Stanowisko ds. rolnictwa i gospodarki gruntami
Do podstawowego zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. rolnictwa i gospodarki gruntami należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw dotyczących:
- ochrony i organizacji terenów rolnych,
- scalania i podziału nieruchomości innych niż rolne i leśne,
- ustalania kierunku zagospodarowania dla gruntów rekultywowanych,
- zagospodarowania gruntów zdewastowanych przez znane osoby prawne i fizyczne,
- prawidłowego wykonania rekultywacji gruntów,
2) prowadzenie spraw dotyczacych rekultywacji gruntów oraz klasyfikacji,
3) prowadzenie i aktualizacja ewidencji gruntów,
4) załatwianie spraw z zakresu rozgraniczeń nieruchomości i podziałów nieruchomości na obszarze gminy (wydawanie decyzji i postanowień dotyczących podziału nieruchomości i rozgraniczających nieruchomości),
5) współdziałanie z jednostkami wykonawstwa geodezyjnego,
6) przygotowywanie gruntów do zainwestowania lub innego sposobu zagospodarowania przewidzianego w planie zagospodarowania przestrzennego,
7) prowadzenie rejestru opłat za użytkowanie wieczyste,
8) prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności,
9) prowadzenie spraw związanych z odłogowaniem gruntów,
10)bieżąca kontrola wpłat dotyczących:
- ratalnej sprzedaży działek budowlanych,
- za podłączenie do wodociągu,
11)przygotowywanie dokumentacji w celu wykonania wywłaszczeń nieruchomości na cele publiczne,
12)w zakresie gospodarki nieruchomościami mienia gminnego:
- przygotowywanie wykazów i ogłoszeń gruntów przeznaczonych do dzierżawy i sprzedaży,
- organizowanie przetargów i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
- sporządzanie umów dzierżawy mienia gminnego,
- przygotowanie dokumentacji niezbędnej do zbycia, wykupu i zamiany mienia gminnego,
- kontrola właściwego zagospodarowania gruntów mienia gminnego,
13)przygotowywanie umów dzierżawnych związanych z uzyskaniem świadczeń rentowych lub emerytalnych dla KRUS,
14)sporządzanie umów na przyłącza kanalizacyjne oraz bieżąca kontrola wpłat mieszkańców w tym zakresie,
15)ogólne sprawy rolnictwa,
16)współpraca z rolnikami w zakresie rozwoju produkcji roślinnej i zwierzęcej,
17)prowadzenie całokształtu spraw związanych ze znakowaniem zwierząt,
18)współpraca z Powiatowym Lekarzem Weterynarii w sprawach związanych ze zwalczaniem chorób zakaźnych u zwierząt,
19)prowadzenie dokumentacji związanej z klęskami występującymi na terenie gminy.
metryczka
Wytworzył: WG (1 września 2003)
Opublikował: Dominika Aniszewska (1 września 2003, 10:40:10)
Ostatnia zmiana: Dominika Aniszewska (2 grudnia 2004, 20:13:53)
Zmieniono: zmiana czcionki
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 4114