Stanowisko ds. rolnictwa i gospodarki gruntami

Do podstawowego zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. rolnictwa i gospodarki gruntami należy w szczególności:

1) prowadzenie spraw dotyczących:

- ochrony i organizacji terenów rolnych,

- scalania i podziału nieruchomości innych niż rolne i leśne,

- ustalania kierunku zagospodarowania dla gruntów rekultywowanych,

- zagospodarowania gruntów zdewastowanych przez znane osoby prawne i fizyczne,

- prawidłowego wykonania rekultywacji gruntów,

2) prowadzenie spraw dotyczacych rekultywacji gruntów oraz klasyfikacji,

3) prowadzenie i aktualizacja ewidencji gruntów,

4) załatwianie spraw z zakresu rozgraniczeń nieruchomości i podziałów nieruchomości na obszarze gminy (wydawanie decyzji i postanowień dotyczących podziału nieruchomości i rozgraniczających nieruchomości),

5) współdziałanie z jednostkami wykonawstwa geodezyjnego,

6) przygotowywanie gruntów do zainwestowania lub innego sposobu zagospodarowania przewidzianego w planie zagospodarowania przestrzennego,

7) prowadzenie rejestru opłat za użytkowanie wieczyste,

8) prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności,

9) prowadzenie spraw związanych z odłogowaniem gruntów,

10)bieżąca kontrola wpłat dotyczących:

- ratalnej sprzedaży działek budowlanych,

- za podłączenie do wodociągu,

11)przygotowywanie dokumentacji w celu wykonania wywłaszczeń nieruchomości na cele publiczne,

12)w zakresie gospodarki nieruchomościami mienia gminnego:

- przygotowywanie wykazów i ogłoszeń gruntów przeznaczonych do dzierżawy i sprzedaży,

- organizowanie przetargów i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,

- sporządzanie umów dzierżawy mienia gminnego,

- przygotowanie dokumentacji niezbędnej do zbycia, wykupu i zamiany mienia gminnego,

- kontrola właściwego zagospodarowania gruntów mienia gminnego,

13)przygotowywanie umów dzierżawnych związanych z uzyskaniem świadczeń rentowych lub emerytalnych dla KRUS,

14)sporządzanie umów na przyłącza kanalizacyjne oraz bieżąca kontrola wpłat mieszkańców w tym zakresie,

15)ogólne sprawy rolnictwa,

16)współpraca z rolnikami w zakresie rozwoju produkcji roślinnej i zwierzęcej,

17)prowadzenie całokształtu spraw związanych ze znakowaniem zwierząt,

18)współpraca z Powiatowym Lekarzem Weterynarii w sprawach związanych ze zwalczaniem chorób zakaźnych u zwierząt,

19)prowadzenie dokumentacji związanej z klęskami występującymi na terenie gminy.

metryczka


Wytworzył: WG (1 września 2003)
Opublikował: Dominika Aniszewska (1 września 2003, 10:40:10)

Ostatnia zmiana: Dominika Aniszewska (2 grudnia 2004, 20:13:53)
Zmieniono: zmiana czcionki

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 4114