NULL string(0) ""

Uchwała nr VII/57/2003Rady Gminy w Jeżewiez dnia 12 września 2003w sprawie: procedury uchwalenia budżetu gminy oraz rodzaju szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /jedn. tekst Dz.U. Nr 142 poz. 1591 z 2001 r./.

Uchwała nr VII/57/2003
Rady Gminy w Jeżewie
z dnia 12 września 2003


w sprawie: procedury uchwalenia budżetu gminy oraz rodzaju szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /jedn. tekst Dz.U. Nr 142 poz. 1591 z 2001 r./.


 

R a d a  G m i n y

uchwala, co następuje:

OPRACOWANIE PROJEKTU BUDŻETU

& 1

1. Wójt Gminy w terminie do 20 września każdego roku wyda zarządzenie o założeniach do projektu budżetu wynikające z polityki społecznej i gospodarczej gminy.

2. Projekt budżetu opracowuje Wójt Gminy na podstawie wniosków budżetowych złożonych
w nieprzekraczalnym terminie do 20 października każdego roku przez dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych gminy, pracowników samorządowych,rady sołeckie, radnych, stowarzyszenia i inne jednostki występujące o dofinansowanie z budżetu gminy.

3. Wraz z kompletem wniosków jednostki budżetowe i podmioty korzystające w części z budżetu gminy przedkładają projekty planów finansowych obejmujacych roczne dochody i wydatki jednostek, zestawione w podziałkach klasyfikacji budżetowej. Jednostki gospodarki pozabudżetowej występujące z wnioskiem o dotację z budżetu przedkładają projekty planów przychodów i rozchodów.

4. Sposób sporządzenia wniosków budżetowych i terminy ich składania oraz wzory formularzy, wniosków i planów finansowych określi Wójt Gminy w drodze zarządzenia.

5. Skarbnik Gminy w terminie do 25 października opracowuje prognozę wysokości dochodów gminy z poszczególnych źródeł oraz w terminie do dnia 30 października zestawia obligatoryjne wydatki gminy w roku budżetowym wynikające z zaciągniętych zobowiązań oraz realizacji obowiązkowych zadań gminy i zadań zleconych.

6. Na podstawie wniosków budżetowych złożonych przez podmioty opisane w ust. 2 uwzględniające prognozę dochodów i zestawienia obligatoryjnych wydatków sporządzonych przez Skarbnika, Wójt Gminy ustala projekt budżetu, który wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami oraz projektem uchwały budżetowej przedkłada Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do 15 listopada.

7. W przypadku nie uchwalenia budżetu przez Radę Gminy przed końcem roku podstawą gospodarki budżetowej będzie przedłożony przez Wójta Gminy projekt budżetu.

8. Do czasu uchwalenia budżetu przez Radę Gminy, Wójt może dokonać zmian w projekcie budżetu powiadamiając o zmianach Radę.

UCHWALENIE BUDŻETU

& 2

1. Przewodniczący Rady Gminy przekazuje niezwłocznie przedłożony przez Wójta Gminy projekt budżetu i materiały informacyjne towarzyszące projektowi budżetu stałym komisjom Rady.

2. Komisje Rady w terminie 7 dni od otrzymania materiałów zwołują posiedzenie, na którym formułują na piśmie opinie o projekcie budżetu.

3. Komisja Rady proponując wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie budżetu zobowiązana jest wskazać źródła jego sfinansowania.

4. Opinie komisji przedstawiane są Komisji Ochrony Środowiska Budżetu i Finansów, która
w terminie 7 dni od ich otrzymania formułuje opinię o projekcie budżetu i przedkłada ją wraz
z opiniami pozostałych komisji Wójtowi Gminy.

5. Wójt Gminy w terminie 7 dni od otrzymania opinii, o której mowa w ust. 4 informuje Radę Gminy o wprowadzeniu ewentualnych zmian do projektu budżetu. Nieuwzględnione w projekcie budżetu wnioski komisji Rady wymagają uzasadnienia Wójta Gminy.

6. Przewodniczący Rady zwołuje sesję budżetową w terminie 14 dni od daty otrzymania stanowiska Wójta Gminy w sprawie opinii komisji o projekcie budżetu.

PROJEKT BUDŻETU I MATERIAŁY INFORMACYJNE TOWARZYSZĄCE PROJEKTOWI BUDŻETU

& 3

1. Projekt budżetu zawiera tabelaryczne zestawienia:

1/ dochodów budżetu gminy według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej,
z wyodrębnieniem dotacji na zadania zlecone i powierzone gminie z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych,

2/ wydatków z budżetu gminy według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej,
z wyodrębnieniem wydatków na zadania zlecone i powierzone gminie oraz z podziałem na zadania bieżące i majątkowe /inwestycyjne/, w zestawieniu wydatków przewiduje się rezerwę ogólną,

3/ przychodów i rozchodów budżetu związanych z finansowaniem niedoboru i rozdysponowaniem nadwyżki budżetowej,

4/ wydatków majątkowych /inwestycyjnych/ w szczególności zadań finansowych z budżetu,

5/ dotacji przyznanych z budżetu oraz wpłat do budżetu jednostek gospodarki pozabudżetowej,

6/ pozostałych dotacji przyznanych z budżetu z określeniem jednostek otrzymujących dotację
i cele dotacji.


2. W projekcie budżetu mogą być tworzone rezerwy celowe oraz moga być wyodrębnione środki do dyspozycji rad sołeckich.

3. Do projektu budżetu Wójt Gminy dołącza:

a/ informację o wysokości podatków i opłat lokalnych,

b/ omówienie poszczególnych źródeł dochodów ze wskazaniem sposobu ich kalkulacji,

c/ wskaźniki charakteryzujące budżet gminy,

d/ plany przychodów i wydatków funduszy celowych,

e/ omówienie przeznaczenia wydatków zaplanowanych w poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej,

f/ omówienie przychodów i rozchodów zaplanowanych w projekcie budżetu wraz z informacją
o wysokości nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych, wysokości lokat i kwot udzielonych pożyczek, stanu zadłużenia gminy z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów, wysokości pożyczek i kredytów poręczonych przez gminę oraz wysokości zobowiązań finansowych gminy,

g/ omówienie sytuacji finansowej i planów finansowych na rok budżetowy jednostek gospodarki pozabudżetowej, ze szczególnym omówieniem celu i sposobu wykorzystania dotacji przyznanych
z budżetu gminy,

h/ omówienie celu przyznania pozostałych dotacji z budżetu gminy


4. Wraz z projektem budżetu Wójt Gminy przedkłada informację o stanie mienia komunalnego. Informacja zawiera dane dotyczące stanu majątku gminy, zmiany w zasobach majątkowych jakie zaszły od czasu złożenia poprzedniej informacji oraz zmiany planowane w następnym roku budżetowym.

& 4

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

& 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń
w Urzędzie Gminy.


Przewodniczący Rady Gminy

Marek Wiśniewski


metryczka


Opublikował: Dominika Aniszewska (12 lutego 2004, 10:43:38)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1451