Wyciąg z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Jeżewie:

ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA I ZAŁATWIANIA INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI
W URZĘDZIE GMINY.


& 1

1. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w Urzędzie zgodnie z właściwością miejscową i rzeczową w terminach określonych w Kodeksie Postępowania Administracyjnego oraz w ustawach szczegółowych.

2. Pracownicy Urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.

3. Obowiązkiem pracownika Urzędu jest wychodzenie z inicjatywą oraz zapobieganie podejmowania nieprzemyślanych decyzji, mających negatywne konsekwencje.

4. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie spraw indywidualnych ponoszą kierownicy referatów oraz pracownicy na samodzielnych stanowiskach, zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.

5. Kontrolę i koordynację działań komórek organizacyjnych Urzędu, referatów i samodzielnych stanowisk w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg, wniosków i interwencji sprawuje Wójt.

& 2

1. Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa KPA, instrukcja kancelaryjna, jednolity rzeczowy wykaz akt oraz przepisy szczególne dotyczące organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg obywateli.

2. Sprawy wniesione przez obywateli do Urzędu są ewidencjonowane w spisach i rejestrach spraw.

& 3

1. Pracownicy Urzędu obsługujący interesantów zobowiązani są do:

- udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,

- rozstrzygnięcia sprawy, w miarę możliwości na miejscu, a w pozostałych przypadkach do określenia terminu załatwienia,

- informowania zainteresowanych o stanie załatwienia ich spraw w przypadku zaistnienia takiej konieczności,

- informowanie o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych rozstrzygnięć.

& 4

Interesanci mają prawo uzyskiwać informacje w formie pisemnej, ustnej i telefonicznej.


Wytworzył: WG (29 grudnia 2003)
Opublikował: Dominika Aniszewska (29 grudnia 2003, 10:53:03)

Ostatnia zmiana: Dominika Aniszewska (7 grudnia 2004, 21:54:20)
Zmieniono: zmiana czcionki

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 8004

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij